Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

www-plugin

(4 posts)
  • Startet for 1 year siden av gilvam
  • Siste svar fra Rune

Ingen tagger enda

1. gilvam
    Medlem

Vi bruker wordpress og oppdaget akkurat et merkelig problem. WP greier ikke url-er uten www først. Dvs man kan ikke bruke feks imf.no/gave som et direktevalg. Man må bruke http://www.imf.no/gave.

Det er flere år siden www falt ut fra standard-reklame for nettsider. Finnes det en plugin el noe som gjør at det er mulig å droppe www på en underside?

Postet for 1 year siden #
  2. Rune
    Administrator

Hei!

Dette er ikke WordPress relatert. 

Endringen må gjøres i DNS serveren. Det må settes inn en A post for domenet uten WWW på DNS serveren til det domenet. Du kan og benytte deg av omskrivingsregler i .htaccess, men jeg vil anbefale deg å benytte DNS til dette.

Lykke til

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. gilvam
    Medlem

Takk for raskt svar. Min jobb er å være innholdsleverandør, så personlig forstod jeg lite av svaret, men har sendt det videre til de som har øyne for sånn ..  :-)

Vi oppdaget problemet da vi brukte en redirect-plugin og trodde problemet skyltes pluginet. Ble da fortalt av andre at feilen trolig låg i selve WP.

4. Rune
    Administrator

Sånn er det, rett mann til rett jobb :-) Det _er_ mulig for et innstikk å endre dette, men det er langt fra den optimale måten å gjøre det på. De fleste webhoteller setter opp DNS slik at domenenavnet peker rett sted, både med og uten WWW.

Uansett, lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet