Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WPMS

WPmu "vennlige" hosts

(9 posts)
  • Startet for 3 years siden av limekex
  • Siste svar fra Kristin

Tagger:

1. limekex
    Medlem

Noen som har noen lister over Hosts som det vil fungerer å sette opp WPmu på, event host der du har "innflytelse" på egen Apache innstillinger.

Uten at du må pantsette hus og hjem for å leie. :)

Bruker One.Com og Web10.nu idag...

Har forsøkt å sette opp på begge hosts. Installasjonen går tilsynelatende greit på begge hosts når jeg velger subdomains, men får feilmelding i det man skal registrere en ny blog, og skal finne subdomenet for dette...

Når jeg oppretter med subfolder så får jeg feilmelding i nettleser om at "nettsiden har starten en kobling som aldri vil fullføres" eller noe i den duren...

Postet for 3 years siden #
  2. Kristin
    Admin

Har du bedt dem om å sette opp et wildcard domene til deg da? For ellers vil ikke WPMU med subdomener fungere.

Jeg bruker DreamHost når jeg skal ha wpmu med subdomene, de er veldig snille og fikser wildcard for deg.

3. Rune
    Administrator

Personlig bruker jeg servage.net. Der har du mye kontroll selv. Det eneste minus med dem er at db serverene sliter med litt store wpmu installasjoner (100+ blogger), men bortsett fra det er det noe av det bedre jeg har brukt av shared hosting. Skal du være skikkelig og stor på wpmu, så bør du satse på dedikert server (helst) eller VPS som minimum.

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  4. limekex
    Medlem

Begge ser kurante ut. Men relativt "dyre" ...

Men ser ut til at Servarge tillater å koble flere domener til samme host.

Dvs at jeg i praksis kan kjøre "alle" mine domener på denne host, og dermed spare inn prisforskjellen skulle jeg tro... Må spekulere litt...

Ser litt mørkt ut for IDN på servage dog...

5. Rune
    Administrator

Ja, jeg har flere domenet mot samme konto uten problemer. Når det gjelder domener med norske tegn (idn), så er jeg ikke sikker... Jeg har aldri hatt behov for å vite det :-)

Men, hvis du lurer (det gjør du sikkert ikke), så kjører jeg domenene hos domeneshop, og endrer navneserverene der til å være servage sine. Etter har har hva jeg har funnet er domeneshop relativt rimelig når det gjelder den biten.

Lykke til i valget av host, men styr unna 10-40 kr/mnd tilbud - det er ikke wpmu vennlige hoster!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :
  6. limekex
    Medlem

Har allerede signet opp... Og blir å flytte over domener fortløpende ettersom de utløper hos nåverende host.

7. Kristin
    Admin

DreamHost nekter nå å hoste WPMU sider med mindre man bruker private servers - og dette er bare pga. folk som bruker det til å lage spamsider.

Postet for 2 years siden #
  8. Rune
    Administrator

Ja, leste det på wp-hackers :-)

Bare no' dritt!

Servage er OK med dette. Spurte før jeg flytta over bloggs.be til dem, det fungerer helt ok!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :
  9. Kristin
    Admin

Jeg fant nettopp ut at HostGator er veldig ok også. Hvis du trenger wildcard-domene så er deg også bare å lage et subdomene av typen *.mittdomene.tld

Du får noen feilmeldinger når du installerer men det funker som fy

RSS strøm for dette emnet