Er helt grønn på slik programvare, men leste et sted at man kunne bruke WordPress som basis for vanlige nettsider også. Jeg har i dag en nettside som lages i Adobe GoLive og skulle gjerne laget meg noe nytt med en løsning tilsvarende CMS. Blir litt tungvint i lengden å være avhengig av en PC med den programvaren for å oppdatere. Siden inneholder nok nær 100 undersider om man inkluderer alle under-under-under. Noen som har et godt svar på om dette lar seg gjøre med WordPress og om "dørstokken" er inderlig høy å komme over, evt hvor man kan finne gode begynnerbeskrivelser for slik bruk av programvaren? Serverhost tilbyr i alle fall løsning for nedlasting av WordPress, så den delen vet jeg at skal fungere. Kanskje svaret er at dere har en helt annen løsning som ville være utmerket for en alt for gammel mann i den moderne nettverden.
Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress
WordPress som basis for nettside?
(5 posts)-
Postet for 1 year siden #
-
Hei!
WordPress kan bli og gjøre det du ønsker at den skal være og gjøre.
Så lenge du er villig til å lære deg WordPress sine "hemmeligheter", så er det egentlig ikke grenser for hva du kan få til. Når det er sagt, så er det ikke nødvendigvis sagt at det er enkelt å få til...
Men, slik som du beskriver ditt ønske, så ser jeg for meg en helt standard WordPress installasjon med et tema (http://wordpress.org/extend/themes/) som du liker og en side struktur (pages) som du selv bygger opp.
WordPress deles normalt sett opp i poster (dynamisk innhold) og sider (semi-dynamisk innhold). Postene er det som man normalt tenker på som "blogg poster", mens sider er mer statisk informasjon. Men begge deler er like enkel å lage samt vedlikeholde.
WordPress sine sider kan legges opp i et hierarki, med hoved(foreldre)side og tilhørende undersider - slik som du beskriver du ønsker.
Jeg vil uansett anbefale deg at du prøver. Du blir forhåpentligvis overrasket over hvor enkelt det er!
Lykke til!
--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden # -
Jegeren, alt er relativt her i verden, så alderen du påstår deg å ha tar vi med litt salt :)
Men som den gamle (blant nettnerder) kjerringa jeg er så fant jeg det bemerkelsesverdig lett å gå over til wordpress på mine sider. Og jeg ser stadig flere steder bruker wordpress istedetfor å lage rene hjemmesider som vi gjorde før.En annen ting som jeg neppe slutter å forundre meg over med wordpress er hvor utrolig mye enklere det var å få til funksjoner. Om en ikke har helt sære ønsker (da skal de være sære også) så finnes det alltid en plug-in som fikser saken.
Min anbefaling, sett opp en testside med wordpress, lek deg med den en periode. Rop om hjelp ved behov eller bruk forumene som finnes. Og jeg kan nesten love deg at du ikke vil angre. Litt teknisk kunnskap kan være kjekt, men har du laget hjemmesider så har du gjerne litt basis :)
Lykke til :)
Postet for 1 year siden # -
Takker for info så langt. Blir nok mange spørsmål framover, men jeg laster ned programvaren og forsøker. Adobe GoLive gikk ut på dato for en del år siden, må vite. Sett på flere alternativer, bl.a. Joomla, og det virker som om innstegsnivået er høyt. Kunne imidleritd vært greit å si "Jeg fikk det til" og se reaksjonen fra de andre på aldershjemmet (nesten da i alle fall) :-)
Noen som kan legge inn en link eller tre til sider som er laget i WordPress, så jeg får noen ideer om mulighetene og noe å strekke meg etter?Postet for 1 year siden # -
Lykke til!
http://wordpress.org/showcase/
--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden #