Jeg tenkte å bare vise "datoen" dvs. "dag/ årstid" siden det meste av innholdet er fryst til rundt år 990 - 999 i Skyggenes 2. Alder. Deres år 0 tror jeg vil bli noe sånt som 18 000 år f.kr, så vi kan droppe det.
Så vi trenger egentlig bare å forholde oss til årskalenderen:
Det er da 91 dager tilsammen i hver årstid, hvor dagen mellom den 45. og 46. i hver årstid har et eget navn.
Det er greit egentlig å ta Vinternatt som utgangspunkt, for dette skal være lik vårt vinterjevndøgn (21. desember) så 1. - 45. Vinterdag vil være det 45 dagene før 21. desember, mens 46. dagen vil da være dagen etter (22.desember).
Vi har et problem med at vi har en dag for lite, men jeg lurer på om dette kan bli justert ved å la Sommernatt gå over to dager (Sommernetter er som kjent lange ;-) )
Og så har vi jo skuddår, men det kan kanskje gjøres ved å la Vinternatt bli to netter akkurat det året.
Kunne det gått an med en array på det?
$skuddar = array('2008','2012','2016') osv
og sette noe if($skuddar) $vinternatt = eller noe i den duren. Selv om jeg tror vi må ta året før - 2007, 2011, 2015 for at det skal gå opp.
Jeg må innrømme at jeg også er litt usikker på hvordan man henter i dag er det den og den datoen (nå avslører jeg vel at jeg ikke har peiling på php egentlig, men..)