Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » Informasjon

Vet ikke hva jeg skal velge - trenger råd

(3 posts)
  • Startet for 2 years siden av pannebrask
  • Siste svar fra Kristin

1. pannebrask
    Medlem

Hei!

Jeg skriver om finans på andre fora og har opparbeidet meg en stor leserkrets. Derfor ønsker jeg å etablere mitt eget nettsted, men har ingen tekniske kompetanse mht hvordan jeg skal gå fram. Det skal omfatte en en 1-side med plass til nyheter. I tillegg skal det være et forum for disjusjonsgrupper. En del av stedet skal inneholde informasjon som kun er tilgjengelig for betalende abbonnenter med brukernavn og passord. Jeg trenger derfor også et system for pålogging og betaling via kredittkort, samt en mulighet til å sende ut mail til alle som er registrert. Lar dette seg gjøre via wordpress, og skal jeg i såfall velge wordpress hos Norblogg eller wordpress på egen server? Så langt er det eneste jeg har gjort å registrere/reservere et domene.

Takknemlig for svar

Postet for 2 years siden #
  2. Rune
    Administrator

Hei!

Tja, alle disse tingene er mulig med WordPress på egen server, da gjerne kombinert med bbPress for forum biten. Men det vil nok ikke fungere "Out of the box".

Hvis nettstedet ikke blir kjempe stort (les: mange (betalende) brukere), så blir det mindre "tilpassing" og lettere å sette opp. Hvis du forventer stor pågang og trenger/ønsker full automatikk i registrering/betalings biten er nok dette en mer komplisert oppgave, men helt klart mulig å gjøre med WordPress og bbPress.

Det hele koker ned til hvor mye du er villig til å kode for å få det til å bli slik du selv ønsker.

Uansett, lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. Kristin
    Admin

Du bør nok ha denne bloggen på egen server; NorBlogg er ikke satt opp for 1. kommersiell virksomhet eller 2. annet enn vanlige blogger

RSS strøm for dette emnet