Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » Generelt

trenger hjelp til installasjon

(6 posts)
  • Startet for 1 year siden av brith
  • Siste svar fra tom.i.aurland

1. brith
    Medlem

Problemer med å innstallere Wordpress på mitt webhotell hos Domeneshop. Jeg har oppgradert slik at jeg har mySQL og har fått brukernavn og passord.

Men jeg får ikke lastet opp hele innholdet i wp pakka til domenet mitt. Bruker ClassicFTP og tidvis Sitemanagement i DW. Underveis i opplastningen får jeg beskjed om at filer finnes fra før og spørsmål om jeg vil erstatte dem. Men det jeg har fra før av er en enkel html side, har ikke brukt wp eller mySQL før på mitt domene..

Klarer ikke å slette filer fra domenet mitt heller. Er det noen innstillinger jeg bør være oppmerksom på her? Skjønner dette med å erstatte <tt>wp-config-sample.php </tt>men problemene oppstår før jeg kommer så langt (tror jeg). Bruker mac.

Takk for hjelp..

Postet for 1 year siden #
  2. brith
    Medlem

Etter litt mer skimming leser jeg noe om at det kan bli tull om jeg har en side liggende der fra før. Selv om det er en rimelig enkel html side (men sikkert noe ekstra kjafs i kodinga her og der) Da må jeg kanskje opprette en egen mappe for wp? Siden jeg har fra før vil jeg fortsette med..

3. Hei, jeg har installert mange wp-installasjoner hos Domeneshop, går helt problemfritt. Det skal ikke ha noe å si at du har noe liggendes fra før (hvis dette er statisk som du sier). Kan det ha noe med innstillingene på ftp programmet å gjøre?

4. brith
    Medlem

Mjaa. Det er vel deler av siden min som kanskje ikke er like statisk. Det er Javascript biter der. Kan det være dette som er problemet? Og i såfall, hva skal jeg gjøre da?

5. brith
    Medlem

Lastet ned ftp-programmet Cyberduck istedenfor og vips så gikk alt så fint! Takk for tipset!

6. Bra!

RSS strøm for dette emnet