Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Skrivefelt med bare html

(8 posts)
  • Startet for 3 years siden av Anonym
  • Siste svar fra Rune

Tagger:

1. Anonym

Har et problem jeg trenger litt hjelp til, og da vender jeg meg til de som kan det. Jeg er ansvarlig for ei side som tilhører viseklubben jeg er med i. Der har det oppstått et problem jeg ikke skjønner noe av.
    Den er oppgradert til siste WP-versjon. I skrivefeltet kan man jo velge mellom “synlig” og “html”. På viseklubbens blogg kommer bare “html” opp. Kan du umiddelbart si noe om hva som er feil. Jeg har jo to blogger sjøl som fungerer perfekt i tillegg til at jeg har satt opp to andre som funker helt perfekt.
    Om du har et forslag til løsning, og vil være brydd med det kan du sende den til den mailadressa jeg har oppgitt her. På forhånd takk :-)

-- Tor Amundsen --

Postet for 3 years siden #
  2. Anonym

Hei Tor,

Jeg tror jeg vet det.
    Det er brukerinnstillingene til den som skal skrive du må korrigere.

Oppe i høyre hjørne på adminpanelet klikker du deg inn på “Brukere”. Så klikker du på profilen til den du vil redigere, og der kan man hake av for “Bruk den visuelle tekstbehandleren når jeg skriver” helt øverst på siden.

Hilsen Lin

3. Petter
    Nerd

Tor: Det er visst flere som har lignende problemer. Om ikke tipset til Lin hjelper kan kanskje denne tråden være noe å titte på.

4. Anonym

Lin: Du hadde rett. Takk for hjelpa. Problem solved. :-)

-- Tor Amundsen --

5. hildeg
    Medlem

Jeg har også dette problemet - og tråden det lenkes til er jo utgammel og refererer til en mye tidligere versjon av WP. Får heller ikke alle lenkeknappene når jeg bruker html - må f.eks skrive lenker helt ut i kode selv, nytter ikke å trykke på lenker.
    Hva gjøre? Har ikke noe felt for bruk visuell tekstbehandler - tvert om et felt for å koble den ut. Og det er ikke haket av.

Postet for 1 year siden #
  6. Rune
    Administrator

Det er riktig at "boksen" skal være tom under brukerinstillinger;

Visuell tekstbehandler i WP

Og da skal det se slik ut når du har valgt "Visuell" som skrivemetode;

Visuelt skrivefelt WP

Hvis dette ikke stemmer med det du ser, så sjekk igjen etter du har oppgradert. Hvis det etter du har oppgradert til WP 2.9.2 framdeles er problemer, så sjekk i en annen nettleser (eller annen maskin). Dette for å luke vekk lokale problemer.

Hvis det er det samme på andre maskiner (eller annen nettleser), så deaktiverer du alle innstikk (plugins) du bruker og ser om det løste problemet. Hvis det løste problemet så er det ett av innstikkene dine som lager trøbbel! Da må du aktivere ett og ett innstikk og se når det "slutter å fungere". Når det slutter å fungere så har du funnet synderen!

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  7. hildeg
    Medlem

Etter at jegoppgraderte og reinstallerte hele sulamitten, så funker plutselig alt. (ikkeno bedre enn det)... Så nå lurer jeg bare på hvordan jeg skal få installert en blogg til på samme domenet. Men jeg finner vel ut av det. Antagelig er det bare å legge den i en egen mappe, opprette egen database og gjøre det på samme måten?

8. Rune
    Administrator

Bra at det fungerer!

Når det gjelder ny blogg, så har du helt rett. Last opp filene i en ny mappe, og lag en ny database. Alternativt kan du bruke samme databasen, men da må du endre første delen i tabell navnene.

Normalt sett har WordPress tabeller som begynner med WP_, så du kan for eksempel bruke BLOGG2_

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet