Har en theme med en sidebar på høyre side (Dreamplace 1.6), men ønsker på noen sider å ta bort sidebaren. Er dette mulig?
Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress
sider uten sidebar?
(10 posts)-
Postet for 3 years siden #
-
Ja, det er mulig, men det krever litt koding fra din side.
Du kan bruke sk. conditional statements i sidebar.php f.eks;
if (is_frontpage){ <div id="sidebar"> <ul> <?php /* Widgetized sidebar, if you have the plugin installed. */ if ( !function_exists('dynamic_sidebar') || !dynamic_sidebar() ) : ?> <li> <?php include (TEMPLATEPATH . '/searchform.php'); ?> </li> .. .. .. (resten av koden) }else{ break; }Bare husk at mitt eksempel er "mock up", og må testes :-)
--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 3 years siden # -
Ikke gjør som Rune sier ;-)
Først må du oppdrive koden get_sidebar() i temafilene dine, dette kan enten være i footer.php, noen ganger i header.php og endel ganger i de andre malfilene (index.php etc)
Så bruker du conditional statment og gjør noe slikt som:
<?php if(!is_page()) { ?> <?php get_sidebar(); ?> <?php } ?>Eller en kodesnutt:
<?php if(!is_page()) { get_sidebar(); } ?>Hvis det ikke er alle sider som skal minste sidekolonnen bruker du:
<?php if(!is_page(array('Side 1', 'Side 2')) ) { get_sidebar(); } ?>Postet for 3 years siden # -
Altså; det er ikke sikkert du får fjernet hele sidebaren hvis du leker med koden i sidebar.php (derfor skulle du ikke gjøre som Rune sider) - og det er også bedre at den ikke lastes i det hele tatt på de sider den ikke skal brukes.
Du må også være foreberedt på å måtte leke med CSS for å få det pent.
Postet for 3 years siden # -
Hmmm, men med min kode, kan du lage forskjellige sidebarer utifra hvilken side som vises (nested if), med Kristin sin fjerner du hele sidebar.php :-)
Men Kristin sin er enklere - hvis du ønsker å fjerne hele sidebar :-)
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 3 years siden # -
Jeg forsto det slik at h*n ville fjerne hele.
Jammen, da har jo du rett, Kristin ;-)
Jeg bøyer meg i støvet!
Spøk til side, din løsning er bedre, jeg tenkte ikke i de baner en gang!
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
<?php if(!is_page(array('Side 1', 'Side 2')) ) {
get_sidebar(); } ?>Så hvis det er bare en side som skal miste sidebar, så må jeg legge inn alle de andre sidene som side 1, side 2 osv?
Hvis det er bare en side som skal miste sidebaren så bruker du
<?php if(!is_page('Side navn') ) { get_sidebar(); } ?>Den ! foran is_page betyr rett og slett "ikke"; ikke last sidebar.php på siden "Side navn"
"Side navn" er da tittelen på siden som ikke skal har sidebar
takk
Postet for 3 years siden #