Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » Informasjon

Sette inn bilder i sider og innlegg

(2 posts)
  • Startet for 11 months siden av jkstette
  • Siste svar fra Rune

1. jkstette
    Medlem

Hei,
    Trøbbel igjen med ikke skrivbar mappe, denne gang på serveren for opplasting av bilder.

Må jeg på lage enda en .htaccess fil slik jeg gjorde det sist på blog nivå?(som ordnet opp i trøblet jeg hadde ved endring av permalenkformat)Hva skal denne filen i såfall inneholde og hvor skal den legges?

Eller kan den .htaccess filen jeg har modifiseres med hva til å gi skrivbarhet også for mappen for uploads?

Vil sette pris på et presist svar.

Postet for 11 months siden #
  2. Rune
    Administrator

Hei!

Nei, du skal ikke ha flere .htaccess filer.

Mapper skal ha 0750 eller 0755, mens filer skal ha 0644 eller 0640. Filen wp-config.php skal ha 0600

Detter gjøres via et ftp program. Ikke alle programmer bruker den første nullen i tallene over.

Lykke til!

[Redigert]
    Verdiene ovenfor er det som er standard og anbefalt av WordPress.org. Men da alle leverandører av webhotel har sine måter å sette opp servere på, så kan (og vil) det variere hvordan rettigheter til filer og mapper skal settes opp.

Blir man uheldig og man ikke får tilgang til blogg/mapper etter endringer, så må man endre tilbake til utgangpunktet. Den beste måten er å endre via et FTP program, da en FTP-bruker som oftes har "høyere" rettigheter enn en web-bruker (som man som oftes er logget inn som når man logger seg på web baserte kontrollpanel).

Ved problemer eller tvil, så ta kontakt med leverandør av webhotellet og spør om hjelp. WordPress er verdens mest brukte blogg plattform og en leverandør med respekt for seg selv burde kunne hjelpe med slike innstillinger :-)

Til slutt; husk at ingen mapper eller filer skal ha rettigehtene 0777

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
    Postet for 11 months siden #

RSS strøm for dette emnet