Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » Din blogg

samarbeidforarbeid.regjeringen.no

(5 posts)
  • Startet for 2 years siden av gorm
  • Siste svar fra Petter

Ingen tagger enda

1. gorm
    Medlem

Hei, ville bare nevne at vi har brukt Wordpress på en løsning som heter samarbeidforarbeid.regjeringen.no

Har skrevet litt om løsningen her http://beta.regjeringen.no/2010/02/omsamarbeidforarbeid/

Postet for 2 years siden #
  2. Rune
    Administrator

Hei!

Glimrende at regjeringen.no tar i bruk (mer) OpenSource. Det er sånn vi kan like :-)

Det er også hyggelige å høre (lese?) at dere har fått sikkerhetsanalyse av WP og det bare ble funnet feil i et av innstikkene dere bruker (slik jeg tolker blogg posten du lenker til).

Lykke til videre!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. gorm
    Medlem

Hei Rune, det ble gjort en sikkerhetsanalyse av http://www.mnemonic.no og 2.9.1 bestod den testen.

Forøvrig titter jeg nå på en større løsning basert på WordPress MU. Er på jakt etter sondering av terrenget for avansert WordPress kompetanse i Norge så tips gjerne om dere kjenner til gode miljøer med meget god ekspertise på utvikling og drift/vedlikehold.

4. Rune
    Administrator

Kjekt å høre om WP :-)

Når det gjelder WPMU (Eller WordPress 3.0 som overtar for begge utgaver), så er det ikke det største miljet i Norge så vidt jeg vet.

Den største installasjonen jeg vet om er VGBlogg (vgb.no), og de hentet inn kompetanse fra det store utland for utvikling. Hvor vellykket det var skal ikke jeg uttale meg om.

Det er selvsagt noen av oss som drifter og utvikler til WPMU, men ikke på samme skala som VGB.

Av de nettsteder som jeg kjenner til er det iblogger.no, ipublish.no og sier.no som er WPMU installasjoner i Norge (jeg har sikkert glemt noen). Det er selvsagt mulig du kan hente noe informasjon fra de som står bak disse.

Selv så står jeg bak iblogger.no og norskwpu.net som begge er WPMU (og i siste tilfelle BuddyPress) baserte.

Håper dere finner den kompetansen dere er på jakt etter!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  5. Petter
    Nerd

Jammen spennende at offentlig sektor titter på WPMU.
    blogg.aftenposten.no bruker også WPMU.

RSS strøm for dette emnet