Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Problem med innlasting av stylesheet

(5 posts)
  • Startet for 2 years siden av lurifaks
  • Siste svar fra Kristin

1. lurifaks
    Medlem

Hvis noen sjekker ut hjemmesiden min nå, så ser dere kanskje at måten jeg henter stilarket mitt på er slik:

<link rel="stylesheet" href="/wp-content/themes/aussieglis/style.css" type="text/css" media="screen" />

og ikke ved hjelp av bloginfo() function-saken. Hvorfor? Fordi at med en gang jeg inkluderer stilarket på den måten, så mister jeg masse av det som er i stilarket mitt - og masse ikoner og andre ting forsvinner. Når jeg åpner opp css-fila i firefox pluginen Web Developer så er all CSS-kodene på EN eneste linje som fortsetter i det uendelige - men avslutter før jeg vet at css-arket er ferdig. Den kutter av masse koder liksom..

Og det må jo være grunnen til at ikonene osv. forsvinner.

Noen som aner hva som skjer???

Jeg trenger i tillegg å bruke den theme-tag'en for å inkludere stylesheet'n istedenfor den måten jeg bruker nå fordi jeg trenger den tag'en til et innstikk som heter Speedy Smileys. SS fungerer ikke uten den bloginfo() saken i css-linken, nesten øverst i header.php fila..

Postet for 2 years siden #
  2. Rune
    Administrator

Merkelig. Det korrekte å gjøre er jo <link rel="stylesheet" type="text/css" href="<?php bloginfo('stylesheet_url'); ?>" media="screen" />, da skal rett stilark hentes.

Du sier det ser ut som denne metoden kutter .css filen. Kan det være noen feil/mangler med filen? Du kan jo sjekke den her -> http://jigsaw.w3.org/css-validator/

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. lurifaks
    Medlem

Det er ikke noe feil med CSS-fila mi, den validatoren sier:

"Congratulations! No Error Found.

This document validates as CSS level 2.1 !"

...Så....

*sukk*

Jeg kan legge inn den normale måten å hente css-arket på i header.php fila mi nå, kunne du sett over og se om du ser noe feil noe sted? Jeg er ikke flink til slikt, men føler jeg har prøvd "alt" med header.php fila mi for å gjøre den normal..

Uten den <link rel="stylesheet" type="text/css" href="<?php bloginfo('stylesheet_url'); ?>" media="screen" /> funker ikke et innstikk som jeg gjerne vil bruke, så det er litt irriterende.

4. lurifaks
    Medlem

Ehm, glem det... Nå forsvant alt av CSS koder fra siden min når jeg la inn den koden. Og jeg vet den var riktig.. *sukk*

5. Kristin
    Admin

Har du sjekket at stiene til ikoner og liknende er riktig satt opp i CSS-fila di?

Ellers; kan kanskje koden <link rel="stylesheet" type="text/css" href="<?php echo get_stylesheet_uri(); ?>" media="screen" /> fungere bedre.

RSS strøm for dette emnet