Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

"pene" men nøytrale permalinker

(4 posts)
  • Startet for 3 years siden av Eugenie
  • Siste svar fra leisegang

Tagger:

1. Eugenie
    Medlem

Det heter jo at man tenker best når man er flere, så jeg tenkte noen vil tenke sammen med meg :-)

Skal etter hvert lage en ny blogg (men foreløpig sier jeg ikke mer)
    Sitter og lurer på hvordan jeg skal sette opp permalinkene for at de skal se finest ut men samtidig være nøytrale.
    Med nøytrale, mener jeg at permalinken IKKE skal inneholde tittelen på posten/siden.

Dersom jeg skulle ønske å forandre overskriften/tittelen i ettertid, er det nok best med en nøytral permalink.

Men, så vil jeg jo at den skal se "fin" ut da. Har ikke så lyst å bare bruke standard permalenke, da jeg synes minblogg.no//?p=123 er stygt.

Postet for 3 years siden #
  2. leisegang
    Medlem

hva med:
    /artikkel/123 ?

blir som oftest stress uasett hvis du skal endre type permalenker. hvis du ikke har noe fancy script som fikser det for deg...

Twitter :
  3. Eugenie
    Medlem

Ja, kanskje ikke så dumt med artikkel/123. Prøvde å sette permalinkene til å bruke postID, men synes ikke det såg så bra ut da det ble til "archive/123". Trodde man bare kunne bruke de ferdige alternativene, men lekte meg litt, og ser man kan skrive inn hva som helst.
    Bruker man artikkel/123, så kan man jo endre overskriften til hva man måtte ønske i ettertid, uten at permalinken endres.

Så ja... takk for tipset.

Eller vil det skape problemer, dersom man redigerer permalinkene etter eget ønske, og ikke holder seg til de "ferdige" alternativene??

4. leisegang
    Medlem

endrer du fra artikkel/123 til feks nyhet/123 så tror jeg at du får problemer. jeg har hatt problemer med det. vet ikke om noen fix men det må jo finnes. google har jo indeksert med alle mine gamle permalenker og har nå endret de. så da er det etterslep hos google. og interne lenker virker og dårlig

Twitter :

RSS strøm for dette emnet