Norsk WordPress

Logg deg på med din NorskWP konto eller Registrer deg:

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Norsk stavekontroll

(7 posts)
  • Startet for 1 year siden av portart
  • Siste svar fra jensern

1. portart
    Medlem

Er det noen som har norsk stavekontroll på Wordpress 2.7. Har nettopp satt opp en ny Wordpress-innstallasjon og skulle gjerne hatt dette til å fungere.

Når jeg redigerer innlegg får jeg muligheten til å kjøre stavekontroll på en rekke språk, deriblant svensk og dansk. Norsk glimrer imidlertid med sitt fravær.

Er det noen som har fått spesialtilpasset WP slik at det er norsk stavekontroll? I så fall, hvordan?

Takker :)

Postet for 1 year siden #
  2. Rune
    Admin aka Lynet

Nja, med den utgaven som er i WP er det ikke _helt_ enkelt...

Har prøvd å lese litt på sidene til TinyMCE, men kunne ikke finne noe grei måte å gjøre det på. Jeg tror WordPress har en litt "sær" utgave av TMCE, slik at den vanlige måten å legge til språkpakker på ikke fungerer.

Det kan jo hende noen andre har prøvd (og fått det til) med WP utgaven?

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. Petter
    Nerd

Jeg bruker en "Add-on" i FireFox kalt "Norsk Bokmål ordliste". Den virker stort sett overalt på nett. Ihvertfall både inne i admin-panelet i WordPress (feks der man skriver innlegg) og i kommentarfeltet her på dette forumet.

4. Petter
    Nerd

TinyMCE (som WordPress bruker som tekstbehandler) ser ut til å kunne "henge seg på" ordlister til "aspell" på web-tjeneren ...men... ved en litt nærmere titt i overflaten på WordPress/ordliste/TinyMCE virker dette mistenkelig.

Det så ikke ut som om noen hadde klaget over dette allerede. Derfor la jeg inn en ny sak i trac så det forhåpentligvis blir ordnet etterhvert.

5. Petter
    Nerd

Denne stavekontrollen var slett ikke enkel. Jeg holder for tiden på med å snekre et innstikk for å få inn norsk. Dette vil kreve støtte for norsk ordliste i aspell på web-serveren. Veldig usikkert hvor lenge det er til jeg blir ferdig... og om jeg i det hele tatt får det til.

6. Petter
    Nerd

Dette er nå løst (men foreløpig ikke med et innstikk):
    http://neppe.no/2009/02/norsk-stavekontroll-i-wordpress/

7. jensern
    Medlem

Oisann, Dette syntes jeg så vanskelig ut ved første øyekast. Har ikke så mye peil på dette, men håper det kommer en enklere plugin etter hvert :)

-----------
    kredittkort, klær
    Postet for 8 months siden #

RSS strøm for dette emnet

Svar

Du må logge inn for å poste.