Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Noen spørsmål

(2 posts)
  • Startet for 3 years siden av Hege
  • Siste svar fra Kristin

Tagger:

1. Hege
    Medlem

Nå Er siden så godt som ferdig... Setter pris på tilbakemeldinger

Men lurer på om Det er en plass på adminsiden man kan endre uploadstørrelsen på bilder sånn at de forminskes automatisk. Trodde det var en sånn funksjon

Og må jeg oppdatere, synes det er så skummelt når jeg har gjort så masse med siden, hvis hele greia ryker liksom.. for det skjedde sist jeg skulle oppgradere

Hilsen Hege

Postet for 3 years siden #
  2. Kristin
    Admin

Hvis du har WordPress 2.5 eller 2.6 så går du til Innstillinger -> Diverse og setter størrelser på Miniatyrbilde og Medium først.

Når du så laster opp et bilde og siden skal legge det inn i en post, så må du velge størrelse "Miniatyr" eller "Medium" før du trykker "Sett inn bilde".

Og ja, du må oppgradere; hackere elsker gamle versjoner, og alle nye versjoner kommer med bedre sikkerhet.

Det viktigste når man oppgraderer er først og sjekke om innstikkene man bruker har blitt oppdatert eller om de virker med ny versjon.

Det neste man må huske på er å deaktivere alle innstikk før oppgradering og heller ikke slette wp-content mappa når man oppgraderer.

Det har ikke vært noe særlig skummelt å oppgradere siden overgangen fra 2.1 til 2.3 hvor man gjorde om tegnsettingskoden, slik at mange blogger fikk problemer med æøå.

Postet for 3 years siden #

RSS strøm for dette emnet