Norsk WordPress

Logg deg på med din NorskWP konto eller Registrer deg:

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Mobil blogge og navn på bloggen (2 spørsmål.)

(4 posts)
  • Startet for 5 months siden av Crocks
  • Siste svar fra Rune

1. Crocks
    Medlem

Går det ann å sende bilder rett til bloggen fra mobilen ?
    Er det noe oppsett jeg kan legge inn, som gjør at jeg kan mobil-blogge ?

Jeg har ikke noe navn på bloggen. Det står bare adressen til bloggen i fanen liksom.
    Går det ann å sette navn på bloggen, uten at navnet kommer i headeren ?
    Jeg har tatt bort navnet under Blog Title fordi jeg ønsker ikke å ha det i headeren. Men skulle gjerne hatt et navn på bloggen, og ikke bare adressen. Går det ann ?

Postet for 5 months siden #
  2. Rune
    Admin aka Lynet

Går det ann å sende bilder rett til bloggen fra mobilen ?
    Er det noe oppsett jeg kan legge inn, som gjør at jeg kan mobil-blogge ?

Ja, det går ann. Det er mange forskjellige måter å gjøre dette på. Hvis du bruker iPhone (eller iPod (med trådløstinternet)) eller en Android basert telefon, så finnes det applikasjoner utviklet av Automattic. For iPhone http://iphone.wordpress.org/ og for Android http://android.wordpress.org/. Utover det finnes det f.eks "epost til blogg" funksjonen som er innebygget i WordPress. Personlig bruker jeg iPhone og Automattics app, samt jeg har satt opp bloggen min til å ta imot bilder via Tweetie for iPhone samtidig som jeg tvittrer et bilde.

Jeg har ikke noe navn på bloggen. Det står bare adressen til bloggen i fanen liksom.
    Går det ann å sette navn på bloggen, uten at navnet kommer i headeren ?
    Jeg har tatt bort navnet under Blog Title fordi jeg ønsker ikke å ha det i headeren. Men skulle gjerne hatt et navn på bloggen, og ikke bare adressen. Går det ann ?

Ja. Du kan sette navnet som normalt i bloggen og i filen header.php i temaet ditt finner du linjen

<title><?php wp_title('«', true, 'right'); ?> <?php bloginfo('name'); ?></title>

Her kan du fjerne det som står mellom <title> og </title>. Alternativt kan du selv bestemme hva som skal stå der, som f.eks;

<title>Dette er min kule blogg</title>

Det som gjør at tittelen på bloggen din står der i utgangspunktet er kommandoen <?php bloginfo('name'); ?>. Denne henter informasjon fra WP installasjonen din og "putter" blogg navnet opp på nettleserens vindu.

Håper dette hjalp deg videre!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. Crocks
    Medlem

Har du lyst å fortelle litt mer hvordan jeg gjør det når jeg skal sette opp blogg via epost.

Har prøvd, men noe er blit feil. Jeg har fått sendt bilder til mailadressen jeg har opprettett. Men videre til bloggen kommer de ikke.

Er det noe jeg må laste opp, endre noen filer ol ?

Jeg har en sony ericsson telefon, så ikke noe sånn voldsomme fancy greier her.

4. Rune
    Admin aka Lynet

Hvis du skal ha det enklest mulig, så gå for dette;

http://wordpress.org/extend/plugins/postie/

Jeg har ikke prøvd dette, hverken å sende epost til standard WP eller brukt innstikket Postie. Men siden over 43000 andre har lastet det ned og det har 4 av 5 stjerner - så ser det jo ut som om det skal virke.

Det kan jo selvsagt hende at det finnes bedre eller enklere måter å gjøre dette på, men ikke som jeg kjenner til!

PS; Et lite søk gir litt flere poster om Postie her i forumet :-) (http://norskwp.no/forum/search.php?q=postie)

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet

Svar

Du må logge inn for å poste.