Kan noen gi tips angående problemer med logginn som ikke responderer det gjør heller ikke prodsedyren med å få tilsendt nytt passord. Jeg har sjekket database filen og riktig mailadresse ligger der.
Hva gjør man ?
mai
Kan noen gi tips angående problemer med logginn som ikke responderer det gjør heller ikke prodsedyren med å få tilsendt nytt passord. Jeg har sjekket database filen og riktig mailadresse ligger der.
Hva gjør man ?
mai
Man lager et nytt passord og setter det inn i databasen :-)
Dette forutsetter at du har tilgang til databasen via f.eks phpMyAdmin. I tabellen wp_users velger du å redigere den brukeren du vil endre passordet på.
Hvis du bruker en *nix basert maskin (Mac med OSX eller Linux) så kan du lage et nytt passord fra terminal (kommandolinjen). Skriv inn følgende kommando;
md5 -s passord
Du vil da få noe slikt tilbake;
MD5 ("passord") = 56f491c56340a6fa5c158863c6bfb39f
Det er det etter = tegnet du skal kopiere og lime inn i passord feltet i wp_users tabellen. Du bytter selvsagt ut "passord" med det du ønsker at passordet skal være :-)
Alternativt kan du bruke en slik side -> http://www.miraclesalad.com/webtools/md5.php
Lykke til!
Hei takk for svaret, jeg har prøvd den oppskriften nå uten at det lykkes. Jeg tror feilen/problemet ligger et annet sted da funksjonen med å få tilsendt nytt passord heller ikke fungerer. Jeg har 2 nettsteder og samme problem begge steder.
- jeg så et forslag om å endre ende filene i et lingende problem men der var utganspunktet at man hadde oppgrdert WP og der ikke mitt tilfelle.
Andre tips ?
mvh Mai
Tja, det er en litt tyngre vei....
1) Opprett en ny database
2) Endre wp-config.php slik at den peker til den nye databasen
3) "Installer" WP på nytt (den oppretter standard tabeller og en admin bruker)
4) Fra den gamle databasen eksportere du tabellene som heter:
5) Drop de nye (tomme) tabellene fra den nye databasen (de samme som du eksporterter fra din GAMLE database!
6) Importer filen du eksporterte i punkt 4
Dette kan - eh okay - dette VIL nok føre til litt hikke når det gjelder hvilken kategorier og stikkord som hekter seg på hvilken post, men det kan jo være verdt å prøve. Siden du ikke endrer noe i den originale databasen, kan du bare endre tilbakewp-config.phptil de gamle verdiene, så leser WP fra den gamle DB'en igjen....
Men som alltid når du skal gjøre slike "grep", så er jo det alltid viktig med en FULLSTENDIG backup :-)
Lykke til!