Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

php script egen side

(5 posts)
  • Startet for 2 years siden av etysne
  • Siste svar fra Rune

Tagger:

1. etysne
    Medlem

Hei. Eg har lastet ned YR sitt php script for mitt hjemsted og prøver å kjøre dette på egen side vha runPHP plugin. Får opp ein masse feilmeldinger:

Warning: mkdir() [function.mkdir]: No such file or directory in /home/vaagehav/www/wp-content/plugins/runPHP/runPHP.php(410) : eval()'d code on line 683

Warning: file_get_contents(http://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Tysnes/Våge/varsel.xml) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 404 Not Found in /home/vaagehav/www/wp-content/plugins/runPHP/runPHP.php(410) : eval()'d code on line 234

Det ligger flere slike meldinger etter hverandre før det kommer opp deler av værsiden, her og med feil, siden er utløpt.
    Er ikkje noko kløpper på php så eg lurer på om noen kan gi meg litt hjelp. Har prøvd flere andre plugins for å kjøre php men runPHP er den eg kommer lengst med.

På førehand takk
    etysne

mvh
    etysne
    Postet for 2 years siden #
  2. Rune
    Administrator

Hei!

Nå har jeg ikke brukt runPHP, men feilen kan være av følgende karakter;

PHP funksjonen mkdir() støtter ikke trådet laging av mapper. Det vil si hvis du vil at den skal lage mappen wp-content/cache/yr, så må mappen cache være der allerede. Les mer her

Sjekk også at du har fulgt stegene som er beskrevet av han/hun som har laget innstikket. Bl.a. har PHP funksjonen eval() en del begrensninger.

Husk også at innstikket kun er "godkjent" for bruk på WordPress opptil versjon 2.2.1

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. etysne
    Medlem

Takk for svar, eg prøver på nytt.

mvh
    etysne
  4. etysne
    Medlem

Sliter fortsatt. Lastet ned sniplets som er for 2.7 og kom til samme feil.
    Hva eksakt skal eg gjere. Lage mapper? hvor skal disse i såfall ligge.

Dersom en vil se heile feilen gå inn her: http://vaagehavn.no/?page_id=52

Set umåteleg pris på all hjelp!

mvh
    etysne
  5. Rune
    Administrator

Det virker som om mkdir() ikke får lage mappe(r) den trenger. Sjekk koden fra YR og prøv å lage mappstrukturen med skriverettigheter direkte på serveren.

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet