Hei, Noen som har opplevd "rusk" i wp-config? Fra min nettvert One.com får jeg fortalt at jeg har tre ekstra tegn, nemlig  øverst i wp-config, foran <php? Men disse tegnene er ikke synlige for meg når jeg leser fila i Notebook. Følgelig får jeg heller ikke slettet dem. Problemet er egentlig at jeg ikke får logget på etter installasjon.
Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress
Installasjon - wp-config
(14 posts)-
Postet for 1 year siden #
-
hvilken pakke er det du har lastet ned? norsk eller engelsk? hvilken versjon?
Postet for 1 year siden # -
har sett gjennom den norske
wp-config-sample.phpen gang til.. den ser fin ut hos meg. Du finner den i den siste norske pakken ( http://nb.wordpress.org/ )Postet for 1 year siden # -
Takk for svar. Jeg har brukt norsk versjon 3.0.1. (bokmål)
Har du også lest fila i Notebook?Jeg har nå prøvd å installere på nytt, men problemet er det samme. Jeg har faktisk prøvd å installere på et annet domene jeg har hos samme vert, med samme resultat.
For ca en måned siden installerte jeg også en wp-blogg hos samme leverandør, det gikk helt fint.
Problemet starter med at jeg ikke får logget inn etter installasjon. Installasjonen ser ut til å gå greit - et stykke. Bloggen er synlig "utenfra", men jeg kommer altså ikke inn.
One.com ba meg legge inn en feilmeldings-"aktivator" som linje 2 i wp-config,og etter dette fikk jeg fra Wordpress først en melding før installasjon:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/galleribrock.no/galleribrock.no/httpd.www/wordpress/wp-config.php:1) in /customers/galleribrock.no/galleribrock.no/httpd.www/wordpress/wp-admin/install.php on line 54
Etter å ha installert, fikk jeg seks liknende feilmeldinger ved forsøk på pålogging.
Det ligger dessverre utenfor min kompetanse å forstå disse meldingene. One.com support gav også opp
Det høres ut som om one.com kan ha rett... En slik feil oppstår som oftest når en php fil har tomrom (mellomrom) før '<?php' taggen eller etter '?>' taggen.
Du kan prøve å laste opp en ny utgave av 'wp-config.php' og se om det hjelper!Lykke til!--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden # -
Takk for forslag, men jeg har prøvd å skifte ut wp-config, og til og med hele Wordpress, med en som er ny-nedlastet - uten at det hjelper. One.com spurte også etter tomrom, men jeg kan heller ikke se noe tomrom på mine wp-config filer.
Jeg har gått gjennom de norske "hardkodede" filene (wp-config-sample.php og setup-config.php) en gang til, men kan ikke se at det er noen ekstra mellomrom der som ikke er i de engelske versjonene. Men: både den norske og den engelske versjonen mangler
?>i slutten av wp-config-sample.php... kan dette ha noe å si..?Postet for 1 year siden # -
så: prøv å legge til
?>helt nederst i wp-config.php eller eventuelt wp-config-sample.php og se om det hjelper..Postet for 1 year siden # -
Hmmm, ser på en av mine installasjoner at det ikke er ?> på wp-config.php filen. Men siten fungerer...
Har du feil log fra serveren tilgjengelig?--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden #