Jeg har i mange år brukt ” WordPress.com Stats”, men er på utkikk etter noe annet siden ”wordpress.com stats” ikke har noen muligheter til å slette data eller nullstille.
Har installert ”StatPress”, som ser ut til å vise meg mye mer og annen informasjon enn ”wordpress.com stats”. (og litt morsomt/skummelt å se)
Det jeg i utgangspunktet er ute etter å hvite, er antall post/sidevisninger pr dag og hvilke søkeresultater som har ført dem til meg. Her viser disse to nevnte innstikkene vidt forskjellig resultat.
Hos ” WordPress.com Stats” står det at jeg hittil i dag har 21 views pr day, mens ”StatPress” viser 118 Pageviews, 47 Visitors, 87 Spiders og 95 feeds.
”StatPress” viser også flere søkeresultater som har ført besøkende inn på bloggen, enn hva ” WordPress.com Stats” viser.
Er det WordPress.com Stats som er treg med opptateringen slik at StatPress ser ut til å vise mer, eller er det rett og slett det at StatPress fanger opp mer informasjon enn hva wordpress.stats gjør.
Hvilken informasjon er mest korrekt?
Kanskje umulig å hvite siden jeg muligens vil få forskjellig resultat fra alle dersom jeg installerer ”ørten” forskjellige.
Skal tro om det er en feil, eller om det er alle ”spionene” som gir utslag i StatPress og viser at mesteparten av trafikken kommer fra Russland?
Har dere forslag til andre pålitelige statistikk-innstikk, så vil jeg ha noe jeg kan nullstille dersom jeg en gang i fremtiden sletter bloggen eller begynner en helt ny blogg på samme adresse.
Hvordan er det med innstikk som bruker min egen database til å lagre informasjonen, bruker de mye plass sånn at jeg om et par år blir nødt til å slette gammel info? (vil jo helst beholde informasjonen fra starten dersom jeg starter en ny blogg)
Muligens en fordel å bruke innstikks om lagrer informasjonen på en eller annen server slik som wordpress.com stats, men da kommer ønsket mitt om og kunne slette gammel informasjon eller og kunne nullstille.
Huff, det ble mange tanker og spørsmål på en gang, men svar og kom med meninger/synspunkter på det du kan :-)