Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WPMS

hjelp til å få et WP innstikk til å bli WPMU kompatibelt

(10 posts)
  • Startet for 2 years siden av R@ge
  • Siste svar fra R@ge

Tagger:

1. R@ge
    Medlem

hei folkens...

Jeg holder på å sette opp en community løsning for gamere hvor vi skal tilby en klanside for de som ønsker dette. Vi har pr i dag et forum med nesten 15.000 brukere og forumet skal fortsatt være hele communitiets møteplass.

Ok.. saken er den at vi da benytter Invision Power Board (IPB) og det er ganske så nylig laget en plugin som lager en forbindelse melom WP og IPB forumet og da deler på brukerdatabsen.

Denne fungerer dessverre kun på vanlig WP og ikke WPMU

Selve istikket lastes ned herfra, men i tråden "Invision Power Board Wordpress Integration" er denne bedre forklart.

Vet ikke om det er en komplisert sak dette her, og selve instikker lar seg fint installere uten problemer.

Problemet oppstår når jeg skal oppdatere, eller da lagre noe informasjon i det og får da kun opp en hvit side med teksten "Error! Options page not found."

Jeg vil stå til knes i gjeld til den som vil bistå litt med denne knipen.

Dette er det eneste som gjenstår for å få publisert en ferdig løsning så jeg er litt fortvilet over at jeg ikke får det til...

Kontakt meg her i forumet eller på rage(at)sinna(dot)no.

Vi har en testside hor vi både har et IPB forum og en WPMU installasjon kan teste på om det er nødvendig med en prøvekjøring....

På forhånd takk for hjelpen..

Postet for 2 years siden #
  2. Rune
    Administrator

Artig :-)

Skal se på det - men ikke nå ;-)

Hvilken utgave av WPMU bruker du?

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. R@ge
    Medlem

Fantastisk....

Bruker siste versjon, altså 2.7.1...

Om takk for hjelpen kan du få et Member refferral affiliate plugin jeg har laget som jeg har mekket til både WPMU og vanlig WP... kannskje ikke store "betalingen" men mer en hyggelig gave som en bite liten oppmerksomhet for hjelpen...

4. R@ge
    Medlem

notat til meg selv... se gjennom teksten før den publiseres... har aldri sett sååå mange leifer i en og samme post før... LMAO

5. Rune
    Administrator

Har så vidt begynt å se på dette.

Mye kode der gitt :-)

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :
  6. R@ge
    Medlem

jau.. det var en del ja :P

Denne filen man laster ned inneholder forresten mer enn kun WP innstikket også, men det regner jeg med du så med en gang..

Etter hva jeg har forstått da, så skal kun det som ligger i "ipbwi_v2\nightlybuild\ipbwi.com\wordpress\" benyttes for vår del. og da putte selve innstikket i plugins folderen og de andre filene i themet man benytter seg av.

Det virker som nevnt som det kun er et problem når man skal skrive til databasen, for å installere er ikke noe problem...

7. Kristin
    Admin

Har du sjekket stier? Er en del som hardkoder wp-content/plugins i innstikket som da får det til å kræsje når man prøver og legge innstikket inn i mu-plugins.

8. Rune
    Administrator

Nei, det er ikke det. Det har jeg sjekket. Problemet er ved WP's "nye" måte å lagre valgene på, det virker som om µ ikke helt er på linje der...

Når du bruker et form som skal oppdatere valg, så skal du i følge codex bruke action="options.php", da skal den innebygde funksjonen finne ut hvilket innstikk som ber om lagre valg, og returnere deg til samme (innstikk)side.

Med dette innstikket skjer ikke det.

Jobbet litt med å "nøste" kode i går, men kom ikke så veldig langt. Det er et relativt komplisert innstikk :-)

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :
  9. R@ge
    Medlem

Hei igjen...

Vet ikke om det er spesielt matnyttig, men jeg trenger altså kun å ha dette til å fungere på moder "bloggen" på WPMU siden og ikke sitewide.

Om det er mulig å få dette til å fungere ved en shortcut på en eller annen måte så er jeg like takknemmelig. Om det så må hardkodes rett inn i databasen eller om selve installeringen må gjøres manuelt så er det også greit...

Det eneste jeg trenger er altså at innstikket fungerer på hovedsiden.

Siden det lar seg fint installere, men ikke klarer å lagre informasjon, kanskje en kan legge de som trenges rett inn i WP_options databasen?

jeg bare spør... Dere skal vite jeg setter stor pris på all hjelp hittil uansett..

10. R@ge
    Medlem

Ville bare si at jeg har kontaktet utvikleren av instikket og vil betale han for å fikse dette... Vi har blitt enige om pris osv. og han hiver seg over dette allerede denne helgen...

RSS strøm for dette emnet