Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

flere statistikk-verktøyer samtidig

(5 posts)
  • Startet for 3 years siden av Eugenie
  • Siste svar fra Rune

Ingen tagger enda

1. Eugenie
    Medlem

jeg har lenge brukt wordpress.com stats og vært fornøyd. I kveld virker det som den har sluttet og telle, for den viser ikke treff, selv om postene har vært både besøkt og kommentert i dag.

Derfor er jeg på utkikk etter noe som er like bra som wordpress.com stats, og lurer også på om det byr på noe problemer å kjøre flere slike verktøyer samtidig.

Vil ha noe som ikke registrerer mine bevegelser når jeg er innlogget.

Postet for 3 years siden #
  2. Petter
    Nerd

Gode spørsmål, Eugenie. Jeg har prøvd noen få innstikk/plugins for statistikk. Om de er like bra som WordPress.com stats vet jeg ikke ... men her er noen jeg tror gir mer, like bra og/eller annerledes fremstilt informasjon:

Google Analytics: Denne tror jeg ligner mest på WordPress.com Stats. Man må opprette brukerkonto hos Google som lagrer statistikken for deg.

Wassup: Med denne kan du "spionere" på dine besøkende. De som har kommentert hos deg identifiseres med IP-adressen så du kan se hvem som har vært hvor på sidene dine. Og litt til. Statistikken blir lagret i databasen din hvor annet innhold på bloggen din ligger (det er noen innstillinger for å slette gammel informasjon hvis lagringsplass blir et problem).

WP-SlimStat-Ex: Denne gir kanskje mest informasjon av alle? Mulighetene for å feks filtrere innsamlet data for å se etter noe spennende er gode. Ikke la deg skremme bort av japansk språk på hjemmesiden til innstikket -hvis det går greit å lese engelsk. Da er det bare å finne teksten man skjønner. Statistikken lagres i din egen WordPress-database.

Før jeg oppgraderte til WP 2.7 brukte jeg både WP-SlimStat-Ex, Google Analytics og Wassup selv. Etter å ha opplevd litt dårlig ytelse et par ganger sluttet jeg å bruke Google Analytics. Etter oppgraderingen ville ikke Wassup samarbeide med meg. Kanskje jeg får prøve med en ny versjon av den om litt.

3. Eugenie
    Medlem

Tusen takk for svar, Petter.
    Det kan sikkert være greit å ha flere statistikker kjørende samtidig, dersom et av dem skulle begynne å fuske.
    wordpress.com Stats teller nå igjen, og det hang visst bare etter en god stund.
    Men skal ta en titt og se hva jeg finner ut av. Håper bare det ikke skaper noe kluss å kjøre flere samtidig.

Hmm... det at wassup lagrer info i databasen får meg til å tenke på en database som med tiden blir stor og treg :-)

4. Petter
    Nerd

Jeg tror WP-SlimStat-Ex må være av de som lagrer mest. Det har jeg brukt siden mars 2007. En innstilling for maks antall dager statistikk skal bli liggende ser ut til å ordne opp (jeg har valgt 100 dager).

Wassup har en lignende innstilling -men jeg får ikke startet den nå :-(

5. Rune
    Administrator

Selv bruker jeg Analytics. Synes det er et utrolig bra verktøy. Men her er det jo snakk om smak og behag :-)

Og Analytics har jo da også samme fordel som WP.com stats, den belaster ikke din DB...

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet