Hei,
Jeg er på utkikk etter et innstikk for å utvide funksjonaliteten til bildeopplasting i Wordpress. Jeg har ikke behov for noe fancy eller avansert, bare et par nye valgmuligheter.
Slik det fungerer i standard Wordpress, når jeg legger ved et bilde i en post, lages det tre kopier av bildet; thumbnail, kommentar-bilde og fullt bilde. Thumbnailen skaleres ned i henhold til innstillingene i kontrollpanelet, og settes inn i posten - og dette fungerer utmerket.
Kommentar-bildet (det du kommer til når du trykker på thumbnailen) skaleres (strekkes) til et kvadratisk bilde, og ser veldig rart ut. Videre, det fulle original-bildet (det du kommer til når du trykker på kommentar-bildet) lagres komplett uten endringer.
Jeg er på jakt etter flere valg når det gjelder kommentar-bildet og det fulle bildet. Spesielt;
- Kommentar-bildet:
a) Fjerne hele dette bildet, altså når man trykker på thumbnailen kommer man rett til original-bildet.
b) Unngå å strekke kommentar-bildet, altså la det beholde sin originale aspect ratio.
- Original-bildet:
Et valg for å skalere ned original-bildet. Slik det fungerer nå, hvis jeg laster opp et stort bilde (for eksempel 5000x3000 px), lagres dette bildet slik det er uten endringer. Dette opptar unødvendig mye lagringsplass og båndbredde...
Eksisterer noe slikt som dette? Jeg håper noen kan hjelpe!
På forhånd takk for evt. svar.
PS: Du kan se bloggen min, og den standard bilde-funksjonaliteten jeg beskriver over, på http://www.honningpupp.com.