Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » Generelt

Feedback og spørsmål

(7 posts)
  • Startet for 1 year siden av Yngve
  • Siste svar fra Rune

Ingen tagger enda

1. Yngve
    Medlem

Heisann,
    jeg holder på å sette opp en nettside for vår idrettsklubb, er første gang jeg setter opp en WP side og har derfor en del små spørsmål.

1. Navigasjons lenkene på toppen av siden vil jeg gjerne fjerne linken på, slik at de kun blir dropdown on mouseover eller noe slikt. Hvordan går jeg frem for dette?

2. Og etter jeg endret tema på siden er formateringen på påmeldingsskjema helt feil, altfor stort mellomrom mellom alt sammen, finner ikke hvor jeg får ordnet dette. (Bruker Contact Form 7 - plugin)

Og ellers setter jeg veldig pris på tilbakemeldinger. Er ikke helt fornøyd egentlig, men klarer ikke å sette fingen på noe spesifikt.

Link til siden

Postet for 1 year siden #
  2. Rune
    Administrator

Hei!

Siden din ser fin ut :-)

Når det gjelder CF7, så ville jeg sjekket ut dokumentasjonen (http://contactform7.com/docs/) og se om du finner noe der. Det er nok mest sannsynlig mulig ved å redigere CSS filen(e) til CF7.

Meny systemet i WP 3.x kan du lese mer om på disse sidene; http://codex.wordpress.org/Function_Reference/wp_nav_menu og http://justintadlock.com/archives/2010/06/01/goodbye-headaches-hello-menus. Det du ønsker kan du oppnå ved å lage nye menyer ved hjelp av wp_nav_menu funksjonen - AFAIK.

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. Yngve
    Medlem

Takk for linkene, jeg får sette meg ned å lese litt og prøve og feile de neste dagene :)

Jeg lurte på enda en ting kom jeg på!
    Ene undersiden - Informasjon til instruktører, er en kategori. Og jeg lurte på om det var mulig å poste nye innlegg her og at de ikke vil vises på forsiden? Om jeg poster noe i denne kategorien havner de også på forsiden, det er ikke ønskelig.

4. Rune
    Administrator

Ja, det er mulig. 

Ved hjelp av child-themes og temaet du bruker (twentyten) så kan du lage din egne index filer, der du selv bygger opp the_loop. 

Lenker å lese; The Loop og get_template_part.

Dette kan virke litt "tungvint", da du også kan redigere i filen loop.php. Fordelen ved bruk av child-themes er at de framdeles er der etter en oppdatering, men hvis du endrer i loop.php, så vil endringene dine forsvinne når du oppdaterer temaet (som gjøres hvis du kjører auto oppdatering av WP).

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :
  5. Yngve
    Medlem

Jeg tar visst ikke dette så lett som jeg hadde håpet på  :(
    Nå har jeg laget et child theme, og ser helt klart fordelene av det! Og jeg har fått postene i kategorien "Info til instruktører" til å forsvinne fra forsiden, men tingen er at da forsvinner også lenken "Info til instruktører" i undermenyen på navigasjon. Både om jeg prøver å sette den opp som kategori eller egendefinert med direkte url, i meny oppsettet i wp-admin.

Jeg har prøvd med conditional tags som for eks. <tt>is_front_page()</tt> , <tt>is_home()</tt> osv. Men finner ikke ut av dette... Noen tips?

6. Yngve
    Medlem

Nå kom det en liten åpenbaring :)
    Ang. forsvinning av siden fra navigasjonen, det var på en eller annen måte blitt noe kluss i meny oppsettet i wp-admin, så feil meny ble vist.
    Og for å få navigasjonen til å bli kun dropdown on mouseover og ikke link, så var det bare å sette opp en egendefinert side i meny oppsettet og la vær å sette inn url :) weee!

7. Rune
    Administrator

Så bra at du har fått det til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :