Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WPMS

Endre utseende på wp-signup

(7 posts)
  • Startet for 3 years siden av Rune
  • Siste svar fra Kristin

1. Rune
    Administrator

Noen som har noen glupe ideer om hvordan (enkelt) tilpasse wp-signup.php, for å tilpasse det et tema?

Har (selvsagt) søkt på MU forumet....

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
    Postet for 3 years siden #
  2. Anonym

Det finnes plugin for å gjøre det, husker jeg fant ut at det var den raskeeste og letteste løsningen.

Tror det heter BM-custom-login. Litt stress iom. at du bare har en CSS å gå ut i fra, så vil anbefale å bruke firebug til å se hva de forskjellige ID-ene og klassene er.

3. Kristin
    Admin

BM-custom-login er for wp-login.php

Når det gjelder wp-signup.php så er det egentlig ikke noen enkel måte; jeg bruker å redigere den til å reflektere toppen og bunnen av temaet jeg bruker, slik at id'er og klasser blir riktige.

Pr. i dag er det ikke noen annen måte å gjøre det fordi wp-signup.php er skreddersydd for default-temaet.

4. Anonym

Jeg mener jeg endret det en gang, men jeg kommer søren ikke på hvordan, det var enten via et plugin, eller via loking i filer.

5. Kristin
    Admin

Altså det jeg bruker å gjøre er å åpne wp-signup.php og først fjerne
    <div id="content" class="widecolumn"> helt øverst, og deretter gå til bunnen og fjerne den siste </div>'en, fordi disse stort sett ikke passer med noe annet tema en default-temaet.

Så sjekker jeg om temaet jeg skal bruke, inkluderer sidebar.php i index.php eller footer.php for å sjekker om jeg sette inn koden for det i signup-fila.

wp-activate.php bør endres på samme måte.

6. olafg
    Medlem

Nå testet ikke jeg sånn supergrundig, men wp-admin/css, der ligger det noen filer, b.la en som heter login.css, noen som har tid og lyst kan sikkert finne ut hvor WP henter stildata til wp-signup?

7. Kristin
    Admin

wp-signup.php sin stil ligger i toppen på selve fila, i tillegget til at den bruker temaet (til hovedbloggen) sin stil.

login.css går på wp-login.php fila.

RSS strøm for dette emnet