Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » Generelt

Endre en kommentars ID

(4 posts)
  • Startet for 2 years siden av Eugenie
  • Siste svar fra Rune

Ingen tagger enda

1. Eugenie
    Medlem

Henter rss-lesere ny informasjon fra bloggen straks der er noe nytt, uavhengig av ID, eller forholder de seg til postene og kommentarenes ID, og på den måten vet hva som er hentet og ikke hentet?

Jeg tenker på kommentarer (i dette tilfellet) og deres ID i databasen.

Jo, jeg spør fordi jeg har en blogg som ikke kommenteres så ofte, og mellom hver gang noen gjør det, kommer der noe spamkommentarer som automatisk havner som søppel.
    Når disse er slettet, har siste ordentlige kommentar f.eks ID 25, og neste kommentar som kommer inn har ID 107. Jeg vurderer derfor å gå inn i databasen og endre siste kommentars ID fra 107 til 26, og ”fortelle” tabellen at den skal fortsette å telle fra og med 27. (jo da, jeg vet hvor i databasen dette gjøres).

Jeg har bare eksperimentert i en skjult testblogg, og kan ikke se at dette skaper noe problemer for selve bloggen. Men jeg vet ikke om dette vil skape problemer på andre måter. Hvordan vil en rss-leser takle det når man en gang i fremtiden igjen kommer til kommentar med ID 107 når den på en måte har eksistert før?

Er det andre tabeller i databasen som bruker informasjon fra kommentarenes ID, slik at det jeg tenker å gjøre, ikke er gjennomførbart. (har lett rundt omkring i databasen, men ikke funnet andre tabeller som forholder seg til kommentarenes ID)

Postet for 2 years siden #
  2. Rune
    Administrator

Jeg kan ikke se at den skal være noe problem med stor avstand mellom kommentar ID'er og RSS lesere.

Har du opplevd problemer med det?

(jeg vet det ikke er svar på spørsmålet ditt :-) )

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. Eugenie
    Medlem

Neida, rss-leserne har nok ikke problemer med det, det er vel heller det at jeg tenker det hadde vært morsomt at siste kommentars ID skal gjenspeile hvor mange kommentarer det er på bloggen, og ikke avsløre hvor mange søppelkommentarer som kommer inn mellom hver ordentlige kommentar :-)
    Dersom bloggen totalt (bare) har f.eks 37 kommentarer, og disse har ID fra 1 til og med 37, så kunne jeg tenkt meg å fortsette i den duren… (noe som muligens blir umulig)

4. Rune
    Administrator

Jo, ser den! Men er det ikke litt kult å vise fram at du har et så bra system at _ingen_ spam kommentarer slipper igjennom da :-)

Men, tilbake til spørsmålet. Jeg tror nok det ikke er noe problem med å slette / tilbakestille IDene, enten direkte i DBen eller via innstikk. Men, det er jo ikke noe jeg har testet, så dette er bare utifra hva jeg vet om kodebasen til WP :-)

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet