Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Egendefinert sidemal

(5 posts)
  • Startet for 4 years siden av TorS
  • Siste svar fra Rune

1. TorS
    Medlem

WordPress 2.51 - K2 - norsk
    Hvordan kan jeg legge til egendefinert sidemal som vises i K2s 'skriv en ny side'/sidemal-meny? Jeg prøvde å kopiere page.php, mekket litt på den og ga den et nytt navn, men den kom ikke opp i menyen.

Postet for 4 years siden #
  2. Rune
    Administrator

Du må lage en mal med en teksteditor, denne malen må starte med

<?php
    /*
    Template Name: minside
    */
    ?>

Noen mener også at etter 2.5.x, så må filen hete det samme som det står i "Template Name:".

Hvis du bruker en eller annen form for cache system, så må du også rense denne før det nye template vises. Dette kan enklest gjøre med å skifte til et annet tema, laste siden din, og så skifte tilbake til temaet ditt.

Håper dette hjalp!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. TorS
    Medlem

Takk.
    Det viste seg å være godt nok det jeg hadde gjort - når jeg bare skiftet tema og skiftet tilbake igjen. Jeg ser at dette med cache kommer til å bli et ofte tilbakevendende stikkord i mitt forhold til WordPress/K2. Jeg er ellers vant med at F5 tar seg av det meste.
    Min fil heter ikke det samme som står i "Template Name", men det kan sikkert være god praksis likevel.

4. Kristin
    Admin

Det trenger ikke ha samme navn som filnavn. Bruker ofte å kalle sidetemplatene mine for f.eks. page-links.php så kan jeg se på fila at dette er sidetemplate for linker.

5. Rune
    Administrator

Nei, det er rett Kristin, jeg behøver heller ikke det.

Men det var noen i wp-hackers listen som hadde problemer med dette, mulig det var i en RC eller beta/alpha utgave - skal ikke si for sikkert!

Du vet hvordan det er, du husker du har lest noe et sted, men ikke helt hva/hvor :-)

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet