Jeg må jo si jeg egentlig fant en liten løsning her da. Egentlig ser det ut til at det er meg selv som har gjort noe galt hele veien, men tenkte nå allikevel og dele hvordan man går frem for og få oversatt språkfilen.:
1: Åpne Poedit
2: Velg, "ny katalog fra pot fil" i menyen.
3: Finn frem til språkfilen du vil oversette. (filen du lastet ned fra f.eks her.
4: Skriv inn nødvendig informasjon som Poedit ber deg om straks etter du har valgt språkfilen du vil oversette.
5: Nå er det bare til og sette i gang og oversette filen. Når jeg nå lagrer filen kommer det ikke noen som helst feil. Lagre da filen som f.eks nb_NO. Dersom du ikke har endret i Poedit sine standard innstillinger vil Poedit da automatisk generere en mo-fil som da er den filen du laster opp på server for og bruke den sammen med bbPress f.eks.
Dette var altså noe som mer eller mindre fungerte for at jeg skulle kunne lagre en fil uten feilmelding. Dersom jeg bare åpnet PO-filen jeg lastet ned og lagret den som f.eks nb_NO fikk jeg feilmelding. Jeg måtte altså innom menyen og klikke "ny katalog fra pot-fil."
Det jeg derimot legger merke til er jo at dersom jeg oversetter strenger som inneholder f.eks "%s," da får jeg samme feilmelding igjen. Det er nok noe annet jeg gjør galt, men satser på at jeg finner ut av det etterhvert. Det er jo mye og oversette før jeg kommer til akkurat det.
- Takk for hjelpen hvertfall. :)