Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » Informasjon

Begynnertrøbbel med installasjon av WP

(7 posts)
  • Startet for 1 year siden av jkstette
  • Siste svar fra je6905

1. jkstette
    Medlem

Klarer ikke, etter gjentatte forsøk å få wp-admin/install.php til å installere WP på min server "localhost" hos min host Family History Hosting, hvor jeg via mitt cPanel her har opprettet min SQL database. Nedenfor er feilmeldinger jeg får oppgitt. Kan noen hjelpe meg. Jeg har sjekket og editert config.php filen før oppstart av http://www.jkstette.com/blogg/wp-admin/install.php
    Kan noen hjelpe meg?

"Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/jkstette/public_html/blog/wp-includes/formatting.php on line 1489"

"Warning: Cannot modify header information - headers already sent by
    > (output started at /home/jkstette/public_html/blog/wp-includes/functions.php:4211) in /home/jkstette/public_html/blog/wp-includes/functions.php on line 3174 Error establishing a database connection"

Postet for 1 year siden #
  2. Rune
    Administrator

Hei!

Last opp alle WordPress filer på nytt. Det virker som om ikke alle er lastet opp korrekt (det kan ha skjedd feil under overføringen). Dette fører til at filer ikke "slutter" rett, og dermed får du parse error feilen.

Dette kan gjøre at du får "følge feil" på andre filer også!

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. jkstette
    Medlem

Takk for svar,

Jeg har lastet ned WordPress filene flere ganger tidligere, men får samme feil. Nå har jeg gjort dette enda en gang, men samme feil vises igjen. Jeg har også lastet ned den norske utgaven av WorPress fra zip filen: wordpress-3.1.2-nb-NO, men samme parse- feil oppstår.

Jeg har sjekket hva som ligger i wp-content/languages mappen: her ligger 3stk. MO-filer og 3stk PO-filer med de riktige norske språkfilnavnene. I wp-content/themes mappen er der ikke noe norskrelaterte file såvidt jeg kan se.

Jeg vil ellers opplyse at jeg som en prøveordning har WP blog hosted på wordpress.com i tilfelle dette kan være årsak til konflikt eller trøbbel.

Jeg har ikke lyst å gi opp enda, da det ikke burde være noe problem for noen å få innstallert wp på server hos en annen vert enn wordpress.com

Håper derfor på hurtig svar for å holde motet oppe.

Jakob

4. je6905
    Medlem

Hei, Jeg er også ny til WP, og får de samme feilene, men bare når jeg bruker den norske oversettelsen, ikke den engelske.
    Feilmeldingen sier : Warning: Cannot modify header information - headers already sent by , og /www/wp-admin/install.php on line 54. Årsakene til headerfeilene kan være så mangt, men en feil er at der kan være kommet ett mellomrom( emty space), blank, som ikke skal være der. Det kan ha skjedd under oversettelsen. Er det noen som har sjekket det?
    Kan jeg erstatte den norske install.php med den engelske filen?
    Jan

5. jkstette
    Medlem

Hei,
    Det lykkes meg tilslutt å få innstallert WP i norsk utgave. Jeg gjorde ingen redigeringer av noen php filer men tror at feil kan ha oppstått i install.php filen ved opplasting til min web server. Den norske veilederen på nettet forvirret meg, men tilslutt gikk det etter oppskriften.
    Jakob

6. Rune
    Administrator

Hei!

Slike feil dere får er som oftest grunnet feil under opplasting. Det kan være at filer ikke er "skikkelig" overført eller at det har skjedd feil under overføringen.

Noen FTP applikasjoner er heller ikke så flink til å ta vare på filrettigheter når filer overføres fra lokal maskin til nettet, og dette kan føre til "rare" feilmeldinger!

Bra at det ordnet seg!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  7. je6905
    Medlem

Hei,
    Ja, nå ordnet seg for meg og. Det viste seg at det var problemer med filrettighetene. Det ordnet de på Domeneshop. En annen ting var at hvist jeg redigerte config.php filen før jeg lastet filene opp, slik som det står i 5 min. innstalasjons veiledningen,så gikk det gale. Hvist jeg lastet filene opp uten noen redigering, og kjørte innstalasjonsfilen, så fikk jeg spørsmål omdatabasenavn osv under innstalasjonen, og ingen problemer. Jeg fant ikke ut noen plasser at jeg kunne gjøre det på den måten. Jeg trodde jeg MÅTTE redigere config filen før jeg lastet filene opp.
    Jan

RSS strøm for dette emnet