Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Åpne comments og gi tilgang til drafts

(5 posts)
  • Startet for 1 year siden av Penge
  • Siste svar fra tom.i.aurland

Ingen tagger enda

1. Penge
    Medlem

Hei,

Min default installasjon av WordPress er slik at man må klikke på en link under en artikkel for å se comments som har kommet inn.
    Er det mulig å få kommentarer til å ligge åpne slik at når noen legger inn en ny kommentar så ligger den åpen uten at man behøver å klikke på en link for å åpne den ?

Jeg har også behov for å la en annen bruker kunne se noen av mine drafts før de publiseres.  Jeg skriver noen artikler som omhandler andre og jeg vil at de skal kunne lese igjennom artiklene før de publiseres mens de ennå ligger som kladd.  Er det mulig å gå slik tilgang ??

-petter-

Postet for 1 year siden #
  2. Rune
    Administrator

Hei!

Du kan f.eks vise kommentarer i sidestolpen, eller du kan legge kommentarer fra på index.php. Sistnevnte krever da at du må kode litt.

Når det gjelder at brukere skal kunne se en draft (som de ikke eier selv og når de ikke er admin bruker) er noe som ikke er støttet i utgangspunktet.

Du kan enten lage din egen rolle som et innstikk/filter, eller du kan titte på dette innstikket.

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. Penge
    Medlem

Hei Rune

Jeg kan godt kode om det finnes en ferdig patch som skal legges inn i en file. Er vant med det.  Dersom du vet om noe så hadde det vært fint.

Vet du forresten hvordan jeg kan få til å legge alle artikler som er i en bestemt kategori inn på en side ?

Skal forklare litt.
    Jeg har opprettet en side som heter Min Historie
    "Min Historie" kommer fram som et valg på menylinjen på toppen.
    Så lager jeg artikler (post) som jeg legger i category "Min Historie" men fremdeles så dukker de opp på førstesiden og for å få fram alle artiklene i den gruppen må man velge "Min Historie" i gruppevalget til høyre. Istedet ville jeg at de skulle dukke opp på den siden jeg har laget som heter "Min Historie",   Er det mulig ???

4. Rune
    Administrator

Hei!

Tror ikke det finnes ferdige "patcher", men du du finner mye informasjon i WordPress Codex.

Når det gjelder sider med kun bestemte emner, så kan du lage en template og lage en egen loop til den som kun viser den/de kategorien du ønsker å vise. Du kan lese mer om Loop'en på Codex siden.

Håpe dette hjalp deg litt på vei!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  5. Hei, for en kategori-side ville jeg i dag ha brukt en custom navigation menu: http://codex.wordpress.org/Appearance_Menus_SubPanel

RSS strøm for dette emnet